سبد خرید 0

قیمت پارکت لمینت چگونه محاسبه می شود؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 2 دی 1399 در ساعت 11 : 24 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پارکت لمینت نوعی کفپوش است که امروزه در بسیاری از ساختمان ها و خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد و طرفداران زیادی دارد. این محصول که از چند لایه ساخته شده است به خوبی روی سطح کف یک خانه قرار می گیرد و با پوشاندن آن حس دلپذیر و زیبایی را به خانه می دهد. در این مقاله درباره این صحبت شده است که قیمت پارکت لمینت چگونه محاسبه می شود و قیمت این کفپوش به چه چیزهایی بستگی دارد.

پارکت لمینت چیست؟

قبل از آن که درباره قیمت پارکت لمینت صحبت کنیم اجازه دهید تا کمی درباره این پارکت لمینت چیست و چه مزایا و کاربردهایی دارد صحبت کنیم.

پارکت لمینت نوعی کفپوش است که از ماده ای با نام HDF ساخته شده است که به معنای فیبر چوبی با چگالی بالا است. این کفپوش از چهار لایه ساخته شده است که به ترتیب از بالا به پایین عبارتند از : لایه پوششی، کلیک، لایه طرح و مغز HDF.

لایه پوششی همان لایه رویی این کفپوش است و کلیک هم قسمتی است که باعث می شود تا تایل ها در هم چفت شوند. لایه طرح قسمتی است که چاپ می شود و باعث تنوع پارکت لمینت می شود.مغز HDF هم که همانطور که از نامش پیداست قسمت اصلی پارکت لمینت را تشکیل می دهد.

پارکت لمینت نسبت به دیگر کفپوش ها مزایای خوبی دارد که از میان آنها می توان به دوام و عمر مناسب، تنوع در طرح و رنگ و نصب سریع و آسان اشاره کرد.

قیمت پارکت لمینت چگونه محاسبه می شود؟

عوامل مختلفی در محاسبه قیمت پارکت لمینت وجود دارند که هر کدام از آنها می توانند روی قیمت آن موثر باشند. در زیر ما این عوامل را توضیح می دهیم تا شما درک کنید که قیمت یک پارکت لمینت چگونه محاسبه می شود:

1.ضخامت:

هر کفپوشی دارای ضخامت معینی است. پارکت لمینت ها هم در ضخامت های مختلفی ساخته می شوند.هر چقدر که یک پارکت لیمنت دارای ضخامت بیشتری باشد مسلما ماده بیشتری برای ساختن آن به کار رفته است بنابراین طبیعی است که قیمت بیشتری داشته باشند. پس یکی از عواملی که باعث می شد قیمت پارکت لمینت ها با هم تفاوت داشته باشند ضخامت آنهاست.

2.اندازه کلیک:

کلیک همان قسمتی است که در ساختار پارکت لمینت باعث قفل شدن بخش های چوبی در یکدیگر می شود و در نتیجه آن شما یک کفپوش یکدست خواهید داشت که همه به هم متصل هستند.

پارکت لمینت های که دارای کلیک های کوچک می باشند در زمان نصب، به خوبی در هم قفل و چفت نمی شوند. البته نباید تصور کنید که هر چقدر اندازه کلیک بزرگتر باشد مناسب تر است بلکه کلیک باید دارای اندازه مناسبی باشد تا بتواند به بهترین شکل عمل کند. ماده و  نوع کلیک می تواند روی قیمت پارکت لمینت موثر باشد و باعث تاثیر روی آن شود. برخی شرکت ها و کمپانی ها، کلیک های خاصی را در هنگام ساخت پارکت لمینت ارائه می کنند تا کیفیت محصول خود را بالاتر ببرند پس مسلما قیمتشان هم بالاتر خواهد بود. پس یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار روی قیمت پارکت لمنیت، نوع کلیک آن می باشد.

3.کیفیت مواد بکاررفته در پارکت لمینت:

این گونه نیست که همه کفپوش های پارکت لمینت دارای کیفیت یکسانی باشند و از درجه یکسانی از مواد ساخته شده اند. برخی لمینت ها کیفیت بالاتری دارند و برخی دیگر کیفیت پایین تر. بسیار واضح است که پارکت لمینتی که دارای کیفیت بالاتری است قیمت بیشتری هم دارد و عمر بیشتری هم دارد.

پارکت لمینتی که کیفیت بالاتری دارد مقاومت و دوام بیشتری دارد و ثبات رنگ بسیار خوبی دارد و بر اثر گرما و سرما و ضربه آسیب چندانی نمی بینند.

4.طرح پارکت لمینت :

همان طور که در ابتدا گفته شد پارکت لمینت ها دارای طرح های متنوعی هستند بنابراین اگر پارکت لمینتی دارای طرح بهتر و با کیفیت تری باشد قیمتش هم بالاتر خواهید بود.

5.برند پارکت لمینت:

شرکت های زیادی چه در خارج و چه در داخل در حال تولید پارکت لمینت هستند و هر کدام برند خودشان را دارند. نام برند می تواند در قیمت یک پارکت لمینت تاثیر داشته باشد. هر چقدر که یک پارکت لمینت دارای برند مطرح تری باشد قیمتش هم بالاتر خواهد بود.

برای مثال پارکت لمینت آلمانی وینئو ساخت کشور آلمان است و برند مطرحی در این زمینه است. مطمئنا قیمت این پارکت لمینت نسبت به برندهای ایرانی بالاتر است چون بهرحال از خیلی از محصولات ایرانی مطرح تر است.

مزایای پارکت لمینت

حالا که عوامل موثر بر قیمت پارکت لمنیت را خواندید اجازه دهید برخی از مزایای این کفپوش را هم برای شما بازگو کنیم:

1.بهداشتی بودن:

یکی از نکاتی که درباره این کفپوش وجود دارد این است که کار تمیز کردن آن راحت است و به ندرت پیش می آید که کپک بزند و در نتیجه محصولی بهداشتی است و برای سلامتی افراد درون یک خانه خطری ندارد.

2.قیمت بسیار مناسب:

شاید برایتان جالب باشد که با وجود همه مزایای این کفپوش نسبت به دیگر پارکت ها اما قیمت آن بسیار مناسبتر از آنهاست و بنابراین خرید و نصب این پارکت ها بسیار مقرون به صرفه است و مزیتی عالی محسوب می شود. در بالا عوامل موثر بر قیمت یک پارکت لمنیت بیان شد.

3.دوام بسیار خوب:

به خاطر نوع ساختار پارکت لمینت و مواد بکاررفته در آن، این کفپوش دارای دوام بسیار خوبی است و می تواند تا مدتی طولانی سالم بماند و آسیبی نبیند. از این لحاظ است که این محصول بسیار مقرون به صرفه است.

4.نصب سریع:

یکی دیگر از مزیت های پارکت لمینت این است که به سرعت می توان آن را نصب کرد. البته توصیه می شود که خودتان این کار را انجام ندهید و حتما کار نصب را به یک فرد مجرب و متخصص بسپارید.

5.تنوع در طرح و رنگ:

به خاطر طرح و رنگ پارکت لمینت شما می توانید از آن برای انواع خانه ها و مکان ها استفاده کنید و پوششی زیبا را روی کف ساختمان به وجود آورید. یکی از دلایل محبوبیت این محصول همین ویژگی است. شما قادر هستید طرح های بسیار جالب و زیبایی را با این پارکت در خانه خود پیاده کنید.

 

 

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()